Wij reinigen uw Graafmachine Dieseltank.
Haperende Graafmachine motor?
Naar schatting hebben 70% van de dieseltanks heeft de gevreesde dieseltank bacterie, met vervuiling in beginnende en vergaande staat. Mogelijk geldt dit ook voor uw Graafmachine. Periodiek uw tank reinigen is dan ook van groot belang. Dieseltankreiniging.nl is het adres voor het het reinigen en spoelen van uw dieseltank en het filtreren van de diesel, bij u op locatie. In de meeste gevallen kan diesel uit uw Graafmachine na de reiniging dan ook voor het grootste gedeelte weer terug in de tank.
Vervuilde diesel of een vervuilde dieseltank is tegenwoordig een zeer groot probleem in de sectoren waar veel gebruik wordt gemaakt van dieselmotoren in een Graafmachine. Het probleem is veroorzaakt door de invoering van de verplichte biodiesel. Biodiesel bevat minder zwavel, en er is plantaardige olie aan toegevoegd.
Biodiesel is weliswaar beter voor het milieu maar trekt o.a. ook 8 keer meer vocht aan dan de conventionele diesel. Vocht in de tank is een grote veroorzaker van problemen. Zo is vocht een grote voedingsbodem voor de zogenoemde dieselbactierie. Bacteriegroei in de tank zorgt voor een dikke laag slijmerige drab in de tank die vroeg of laat wordt opgezogen in het brandstofsysteem met alle gevolgen van dien. Uw Graafmachine krijgt verstopte filters, verstopte leidingen, injectoren en uiteindelijk uitval.
Hoe ontstaat de Dieseltank bacterie in uw Graafmachine?
Dieseltank reiniging is een specialistiche klus, waarbij wij met een speciaal ontwikkeld mobiel spoel- en filtersysteem de dieseltank reinigen. Door onze mobiel systeem kunnen overal lokaal werken, en maakt het niet uit of aan een dieseltank van een Graafmachine of een Rupslader reinigen. De Sludge (=drab) en het water worden uit de tank en brandstof gefilterd. Dit doen wij bij u op locatie in Graafmachine, aan de steiger, werkhal of bouwplaats.
Verstoppings symptomen van bacterievorming in uw Graafmachine dieseltank.
- Stotterende of haperende motor
- Verstopte filters
- bruinzwarte afschijding in tank, filters of motor
- Geen leidingtoevoer
- Merkbaar verlies vermogen.
- Slecht / niet startende dieselmotor, zeker na langere periode stilstaan
- Troebele diesel
- Roestvorming (door salpeterzuurhoudende sludge)